Filharmonia-logo
Tytuł artykułu

Koncert karnawałowy

Opis koncertu

Ozdobnik - nuty

Zdjecie 10.01.142.jpg

Godzina koncertu11.01.2014 r., godz. 18:30

Miejsce koncertuKoszalin, nowa filharmonia

Opis rozszerzony:

BERLIN - BROADWAY - HOLLYWOOD

Stefan Johannes Walter
dyrygent
Katarzyna Dondalska sopran
Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej


Franz Grothe Sing mit mir
Peter Kreuder
Schön war die Zeit - śpiew
Peter Kreuder
Was du mir erzählt hast von Liebe und Treu - śpiew
Peter Kreuder
Eine Insel aus Träumen geboren
Peter Kreuder
Für eine Nacht voller Seligkeit - śpiew
Peter Kreuder
Auf all’ meinen Wegen
Peter Kreuder
Zwischen heute und morgen - śpiew
Peter Kreuder
Man muss den Männern was bieten
Franz Grothe
Wenn ein junger mann kommt - śpiew
Peter Kreuder
Musik! Musik! Musik! - śpiew

przerwa

Henry Mancini A Tribute to Henry Mancini
Henry Mancini
Mancini waltzes (Moon River, The Sweetheart Tree) - śpiew
Henry Mancini aus: Victor/Victoria
Le Jazz Hot! - śpiew
Monty Norman
The James Bond Theme
Herman Hupfeld
As Time Goes Bye (z filmu Casablanca) - śpiew
Arr. Ralph Ford
Go West! (The Magnificent Seven, The Good, the bad and the ugly, Hang'Em Higher)
Jule Styne – Herbert Stothart, Harry Ruby – Jule Styne Bye Bye Baby – I Wanna Be Loved by You – Diamonds Are a Girl's Best Friend (z repertuaru Marilyn Monroe) - śpiew
John Williams
A Tribute to John Williams (Theme from Superman, Harry'S Wondrous World, Theme from Jaws, Star Wars Main Theme, Raiders March, Finale from E.T.)
bis Friedrich Loewe My Fair Lady - Przetańczyć całą noc


Stefan Johannes Walter

urodził się w Schweinfurtie w Bawari. Jest synem znanego i cenionego w Niemczech rzeźbiarza, malarza i plastyka Juliana Waltera.  Jest absolwentem Staatliche Hochschule für Musik Würzburg. Unkończył wydziały: instrumentalny (instrumenty perkusyjne klasyka i jazz, Prof. Bernd Kremling i Prof. Adel Shalaby), kompozycji (Prof. Heinz Winbeck) oraz dyrygentury (Prof. Hermann Dechant) z wyróżnieniem i klasą mistrzowską. Był stypendystą Bayerisches Staatsministerium für Unterricht und Kultur Paris, Richard-Wagner-Verband Bayreuth, oraz laureatem wielu międzynarodowych konkursów np. Kompositionspreis der Landeshauptstadt Stuttgart czy Franz-Josef-Reinl-Stiftung Wien, International Competition Tallahasse Florida. Jest również jurorem wielu konkursów np. Herbert-Baumann-Kompositionswettbewerb, Internationaler Kompositionswettbewerb DTKV. Współpracuje z radiem i telewizją: ZDF (Deutschlands Superhirn 2013), ARD, Bayerischer Rundfunk, WDR, rbb, mdr, NDR, produkcjach filmowych np. „Moon 44“, „Anonymus“ Rolanda Emmericha, „Der Mann mit dem Fagott“ ARD i Udo Jürgens, rbb „Elblandfestspiele Wittenberge 2010-2013“, mdr/rbb „Goldene Henne 2010“, ze znanymi solistami, teatrami oraz orkiestrami takimi jak: Deutsches Filmorchester Babelsberg, Symphonieorchester Graunke München, Andrej Hermlins Swing Dance Band & Orchestra, Hofer Symphoniker, Württembergische Philharmonie Reutlingen, Bayerisches Kammerorchester Bad Brückenau, BSO Berlin, Klassik Open Air Berlin, Städtebundtheater Hof, Theater des Westens Berlin, Mainfranken Theater Würzburg, Württembergische Landesbühne Esslingen, Theater Tribüne Berlin, Elblandfestspiele Wittenberge, Hans-Otto-Theater Potsdam, Friedrichstadtpalast Berlin, Udo Jürgens, Pete York, David Friedman, Karl-Heinz Stockhausen, Harald Kloser, Thomas Wander, James Brett, Nic Raine, Norbert Glanzberg, Hanna Schygulla, Mirja und Sky du Mont.
W produkcjach np. West Side Story, Evita, Maske in Blau, Die Fledermaus, Dreigroschenoper, Grease, Glöckner von Notre Dame, Linie 1, Kleiner Horrorladen (Little shop of horrors),,Non(n)sense,,Irma la Douce,,My Fair Lady,,High Society,,Wizard of Oz,,Peter Pan – Fliege deinen, Traum, Oliver, „Humboldt” Ein Musical für Alexander von...
Współpracuje z wieloma wydawnictwami muzycznymi np. Sikorski w dziedzinie aranżacji i kompozycji.


Katarzyna Dondalska
należy do grona najwybitniejszych wirtuozów sopranowej techniki koloraturowej we współczesnej wokalistyce. Wielka śpiewaczka operowa Barbara Bonney, w wywiadzie udzielonym dla Telewizji BBC podczas Cardiff Singer of the World Festival, po wysłuchaniu śpiewu polskiej artystki, nazwała ją „Ósmym Cudem Świata”. Trudno się dziwić takiemu entuzjazmowi – ktokolwiek chociaż raz usłyszy ten piękny, zmysłowy głos, fenomenalną technikę a nade wszystko swobodę w poruszaniu się w stratosferycznych przestrzeniach sopranu, będzie przekonany o słuszności tego stwierdzenia i autentycznego zachwytu wypowiadającej te słowa. Katarzyna Dondalska jest kontynuatorką tradycji poruszania się po wokalnej stratosferze, wyznaczonych przez legendarne soprany koloraturowe, wśród których przede wszystkim należy wymienić  Ernę Sack, Mado Robin oraz najbardziej fascynującą Bognę Sokorską. Katarzyna Dondalska rozpoczęła swoją edukację muzyczną w wieku 5 lat. Podtrzymując rodzinną tradycję grała na skrzypcach. Zainteresowanie śpiewem pojawiło się z czasem i zaowocowało rozpoczęciem nauki pod kierunkiem Maestry Haliny Mickiewiczówny (pierwszej uczennicy wielkiej Ady Sari) w gdańskiej Akademii Muzycznej. Po roku studiów w Gdańsku na Wydziałach Instrumentalnym i Wokalno-Aktorskim, Katarzyna Dondalska kontynuowała je w Niemczech w Staatliche Hochschule für Musik Würzburg. Studia ukończyła uzyskując dyplom instrumentalny (skrzypce) oraz wokalny z wyróżnieniem w klasie mistrzowskiej. Jest finalistką i laureatką znanych międzynarodowych konkursów wokalnych, m.in.  Internationaler Musikwettbewerb der ARD, Cardiff Singer of the World Festival, Koloratur-Gesangswettbewerb Sylvia Geszty w Luxemburgu. W 2011 roku otrzymała stopień doktora w dziedzinie sztuk muzycznych, dyscyplinie artystycznej wokalistyka przyznany przez Radę Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku. Do jej znaczących ról należą: Królowa Nocy w Czarodziejskim flecie oraz Konstancja w Uprowadzeniu z Seraju W. A. Mozarta, Zerbinetta w Ariadnie na Naxos R. Straussa, Olimpia w Opowieściach Hoffmanna J. Offenbacha, Rozyna w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego, tytułowa partia w operze Słowik I. Strawińskiego. Wszystkie to partie kreowała na wielkich scenach operowych na świecie: Grand Opera Houston, Welsh National Opera Cardiff, Korean National Opera Seoul, Teatro Colon Buenos Aires, Teatro Lirico di Cagliari, Nationaltheater Mannheim, Teatr Wielki – Opera Narodowa  w Warszawie. Występowała na estradach znaczących sal koncertowych: New York Avery Fisher Concert Hall, Disney Concert Hall Los Angeles, Washington John F. Kennedy Center for the Performing Arts, Chicago Music Hall, John Bassett Theatre Toronto, Konzerthaus Stockholm, DR Koncerthuset Kopenhagen, Königin-Elisabeth-Saal Brüssel, Alte Oper Frankfurt, Kölner Philharmonie, Philharmonie Berlin, Carl-Orff-Saal am Gasteig München czy Konzerthaus am Gendarmenmarkt Berlin. Współpracowała ze znakomitymi orkiestrami: Royal Philharmonic Orchestra Liverpool, San Diego Symphony Orchestra, WDR Rundfunkorchester Köln, NDR Rundfunksinfonieorchester Hannover, Deutsches Filmorchester Babelsberg, BBC Orchestra London. Śpiewała pod batutą wybitnych dyrygentów: Vasily Petrenko, Dennis Russell Davies, Roberto i Daniele Abbado, Carlo Rizzi. Jej nazwisko pojawiało się na afiszach obok tak wielkich, światowego formatu artystów, jak:  Edita Gruberowa, Francisco Araiza, Peter Falk, Michael Jurowski, Elmar Gunsch, Günter Wewel, Gunter Emmerlich, Barbara Bonney, Pete York czy Lesley Garrett. Katarzyna Dondalska znana jest szerokiej publiczności z wielu występów radiowych i telewizyjnych: ARD, BBC, RAI, SWR, BR, WDR.

Sponsorzy:

            sponsor-firmus  

© 2017 Filharmonia Koszalińska im. Stanisława Moniuszki w Koszalinie

Wykonanie: WEBSERWIS