Filharmonia-logo
Tytuł artykułu

Koncert karnawałowy

Opis koncertu

Ozdobnik - nuty

Zdjecie 06.02.152.jpg

Godzina koncertu5.02.2015 r., godz. 18:30

Miejsce koncertuKoszalin, Filharmonia Koszalińska

Kup bilet

Opis rozszerzony:

Co się dzieje? Oszaleję!

Massimiliano Caldi
dyrygent
Edyta Piasecka sopran
Adam Zdunikowski tenor
Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej

Arie i duety o miłości z operetek Straussa, Kalmana, Lehara w mistrzowskim wykonaniu.

Johann Strauss
Uwertura do operetki Baron cygański

Johann Strauss
Kuplety Barinkaya z operetki Baron cygański

Carl Zeller
Pieśń Adama z operetki Ptasznik z Tyrolu

Franz Lehar
Walc Złoto i srebro

Johann Strauss
Czardasz Rozalindy z operetki Zemsta nietoperza

Johann Strauss
Duet z „zegarkiem” z operetki Zemsta nietoperza

Franz Lehár
„Usta milczą” z operetki Wesoła wdówka

Federico Biscione
Uwertura bajkowa

Pablo Sorozábal
Aria Leandra z zarzuelli La Tabernera del Puerto

Franz Lehár
Aria „Twoim jest serce me” z operetki Kraina uśmiechu

Ignacy Feliks Dobrzyński
Uwertura Monbar czyli Flibustierowie

Imre Kálmán
Czardasz Sylwii z operetki Księżniczka czardasza

Imre Kálmán
Duet „Co się dzieje, oszaleję” z operetki Księżniczka czardasza



Massimiliano Caldi
– Główny Dyrygent i Konsultant Artystyczny Filharmonii Koszalińskiej im. St. Moniuszki w Koszalinie, Główny Dyrygent Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. F. Chopina w Gdańsku. Zwycięzca VI-go Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów im. G. Fitelberga. Artysta charakteryzuje się bogatym doświadczeniem w muzyce symfonicznej, operowej, operetkowej i baletowej, oraz jasnym, płynnym stylem dyrygenckim. Szczególną uwagę zwraca na muzykę współczesną i na XIX-wieczne opery,które wyszły już z repertuaru. Wyróżnia się doskonałym przygotowaniem zawodowym przekazanym mu przez jego nauczycieli: Galliniego, Bellugiego, Renzettiego, Gattiego, Musina, Chunga i Temirkanova. Jest lubiany przez orkiestry zarówno za swoją konsekwencję w interpretacji, gust muzyczny, jak i ludzkie cechy. Po zakończeniu dziesięcioletniej działalności w roli pierwszego dyrygenta Orkiestry Kameralnej Milano Classica, w kwietniu 2012 roku mianowany został Głównym Dyrygentem Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. F. Chopina w Gdańsku – gdzie funkcję tę będzie pełnił aż do całego sezonu 2016/17. Od 2006 do 2014 był Głównym Dyrygentem Śląskiej Orkiestry Kameralnej, w latach 2006/2010  jej kierownikiem artystycznym. W 2014 powołany został na stanowisko Dyrygenta i Konsultanta Artystycznego Filharmonii Koszalińskiej – począwszy od sezonu 2014/15. Jest laureatem pierwszej nagrody Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów im. G. Fitelberga  w Katowicach w roku 1999. Mediolańczyk, bardzo związanym ze swoim miastem. Dzięki jego bogatej ofercie wydarzeń muzycznych, a zwłaszcza możliwości uczestniczenia od dziecka w wydarzeniach w Teatro alla Scala i w Konserwatorium, mógł rozwinąć swoją pasję do muzyki – szczególnie opery. Po studiach z  fortepianu i kompozycji w Civica Scuola di Musica di Milano podjął decyzję o poświęceniu się karierze dyrygenckiej. W  Mediolanie współpracuje z różnymi instytucjami – takimi jak Accademia Teatro alla Scala, I Virtuosi del Teatro alla Scala oraz orkiestra Fundacji I Pomeriggi Musicali di Milano. We Włoszech współpracowal z Maggio Musicale Fiorentino, Teatro Comunale di Bologna, Teatro Regio di Torino, Teatro Massimo di Palermo, Fundacją Arena di Verona. Dyrygował w Sali Verdiego w Conservatorio di Milano, w Auditorium del Lingotto di Torino, w Teatro Carlo Felice di Genova, w Teatro Filarmonico di Verona, w Auditorium Paganini di Parma, Teatro Verdi di Busseto, występował na podium głównych orkiestr włoskich. W Europie dyrygował w Konzerthaus we Wiedniu, Brucknerhaus w Linzu, Beethoven Halle w Bonn, Jarhunderthalle Hoechst w Frankfurcie, Accademia Fran Liszt w Budapeszcie, Rudolfinum w Pradze, Festspielhaus w Baden-Baden, Rosengarten w Mannheim oraz w St Petersburgu, Moskwie, Amsterdamie, Monachium, Szeged, Biel, Murten – i w regionie hiszpańskim Extremadura. W Polsce prowadzi regularnie koncerty w głównych Filharmoniach oraz w ramach najbardziej znanych polskich festiwali, kieruje produkcjami operowymi w największych teatrach operowych. Koncertował z Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia oraz Orkiestrą “Sinfonia Iuventus” w sali Filharmonii Narodowej w Warszawie. Prowadził także krakowską Orkiestrę Akademii Beethovenowskiej, Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestrę Filharmonii Krakowskiej, Orkiestrę Filharmonii Szczecińskiej i Orkiestrę Filharmonii Rzeszowskiej. W Izraelu dyrygował Israel Sinfonietta Beer Sheva, w Brazylii Orkiestrą Symfoniczną Santo André  – oraz Chilijską Orkiestrą Symfoniczną w Chile. Od 1991 prowadził m.in. dzieła sceniczne – takie jak: Orfeusz i Eurydyka Glucka, Cyganeria Pucciniego, Salomč Straussa, Rigoletto, Traviata, Trubadur orazi Nabucco Verdiego, Cosě fan tutte, Don Giovanni i Wesele Figara Mozarta, Cavalleria Rusticana Mascagniego, Cyrulik sewilski Rossiniego, Norma Belliniego, Due timidi i La notte di un nevrastenico Nino Roty, La serva padrone Pergolesiego.


Edyta Piasecka
– absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Już na 3 roku studiów zadebiutowała w Operze Krakowskiej partią Królowej Nocy w Czarodziejskim flecie Mozarta pod dyr. K. Bumanna. Pięć lat później rolę tą prezentowała podczas tournée w Holandii w koprodukcji z Budapeszteńskim Teatrem Wielkim. W 1997 rozpoczęła współpracę z Operą Dolnośląską we Wrocławiu, gdzie zadebiutowała w partii Rosiny w Cyruliku sewilskim oraz Frasquity w Carmen. Od 1999 roku była solistką Opery Krakowskiej, wykonywała tam partie: Rozyny w Cyruliku sewilskim, Neddy w Pajacach, Hanny w Strasznym dworze, Łucji w Łucji z Lammermoor, Coraliny w Torreadorze, Violetty w Traviacie, Gildy w Rigoletto, Zosi w Halce, Fiordiligi w Cosi fan tutte, Królowej Nocy w Czarodziejskim flecie, Rozalindy w Zemście nietoperza. W 2003 brawurowo zadebiutowała w Teatrze Wielkim w Warszawie w roli Hrabiny di Folleville w polskiej prapremierze Podróży do Reims pod dyr. A. Zeddy u boku Ewy Podleś. Podczas festiwalu „Sacrum Profanum” w Krakowie wzięła udział w wykonaniu oratorium Carla Orffa Carmina Burana. -Wyróżniona zaproszeniem do koncertu „Last Night of the Proms In Cracow 2003” pod dyrekcją M. Fitzgeralda z NOSPR. W 2004 wystąpiła ponownie na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie jako Zofia w Halce –  w reżyserii Marii Fołtyn. Podczas drugiej edycji krakowskiego festiwalu „Sacrum Profanum” wystąpiła w Requiem Mozarta pod dyrekcją Tomasza Bugaja, w 2005 wystąpiła w tymże Requiem w Filharmonii Krakowskiej – tym razem pod dyrekcją M. Zilma – a także w II Symfonii c-moll Gustava Mahlera pod dyrekcją V. Schmidta Gertenbacha. W lipcu 2005 miała zaszczyt uczestniczyć w Internazionale Orgel Woche „Musica Sacra” w Norymberdze, uczestnicząc w wykonaniu II Symfonii c-moll Mahlera pod dyrekcją Tomasza. Bugaja. Rok 2005 przyniósł udział w prestiżowym „Festival delle Nazioni” w Citta di Castello we Włoszech. 2006 rok zaowocował nagraniem widowiska telewizyjnego pod dyr. M. Błaszczyka podczas Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy. W 2007 zadebiutowała na scenie Filharmonii Poznańskiej pod dyrekcją M. Pijarowskiego. W tymże roku zaśpiewała partię Rozyny w premierze Cyrulika sewilskiego pod dyr. Crutchfielda w Teatrze Wielkim w Warszawie,rozpoczęła także współpracę z Filharmonią Śląską. W 2008 debiutowała w Filharmonii Narodowej w Mszy As-dur F. Schuberta pod dyrekcją W. Wellera, uczestniczyła w wykonaniu Oratorium na Boże Narodzenie J. S. Bacha w Filharmonii Śląskiej. W 2010 zadebiutowała na scenie Filharmonii Jeleniogórskiej pod dyrekcją M. J. Błaszczyka. Z powodzeniem wystąpiła w premierze Czarodziejskiego fletu w partii Królowej Nocy w Operze Bałtyckiej pod dyrekcją J. M. Florencio. W tymże roku dokonała nagrania telewizyjnego na „Międzynarodowym Festiwalu” w Łańcucie oraz zadebiutowała na „Festiwalu Muzycznym Krystyny Jamroz” w Busku Zdroju i na „Międzynarodowym Festiwalu” w Mielcu. W 2010 wystąpiła w oratorium „Stabat Mater” pod dyr. K .Bumana w Filharmonii Bałtyckiej. Sukcesem tego roku był debiut w Normie, gdzie brawurowo wykonała partię Normy u boku Zorana Todorovicha – pod dyrekcją P. Przytockiego. Rok 2011 przyniósł kolejne sukcesy: debiut w wykonaniu Requiem Verdiego ze Stefanią Toczyską, pod dyr. K. Bumanna, podczas inauguracji Gdańskiego Festiwalu Muzycznego w Katedrze Oliwskiej – oraz udział w inauguracji sezonu Orkiestry Symfonicznej w Toruniu w „Angelusie” Kilara pod dyr. J. M. Błaszczyka. W 2012 zadebiutowała na scenie Opery Bytomskiej partią Traviaty w reż. W. Ochmana. W 2013 wystąpiła w koncertowej wersji „Zemsty nietoperza” pod dyr. A. Klocka. Brała udział w wielu kursach mistrzowskich, m.in. w Bachakademie u prof. Anny Reynols, a także u A. Kaweckiej, Ch. Elsnera, A. Pears, R. Karczykowskiego. Jest laureatką nagród: I miejsce na „Kursie Mistrzowskim dla Śpiewaków Operowych” organizowanym przez prof. Ryszarda arczykowskiego (1997), Nagroda Specjalna dla najlepszego głosu żeńskiego i udział w koncertach z cyklu „Promocja Polskich Talentów” w Austrii (koncerty w Eisenstadt i Baden, 1998 rok), nominacja do nagrody „PASZPORTY POLITYKI” w kategorii „Muzyka poważna” (2004 rok), Nagroda im. A. Hiolskiego za „Debiut operowy w Teatrze Wielkim” (2008), nagroda „Gwiazda wokalistyki” na 47. Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy. Współpracowała z dyrygentami: A. Straszyńskim, T. Przybylskim, T. Kozłowskim, S. Wróblewskim, T. Bugajem, A. Wicherkiem, Ewą Michnik, T. Zatcheyem, W. Michniewskim, S. Chrzanowskim, M. J. Błaszczykiem, W. Pijarowskim, Cz. Grabowskim, T. Tokarczykiem, P. Przytockim, P. Sułkowskim, P. Wajrakiem; A. Zeddą, M. Fitzgeraldem, M. Zilmem, R. Baderem, V. Schmidtem-Gertenbachem, W. Crutchfieldem, W. Wellerem, N. Paszkowskim, J. M. Florencio, K. Bumannem, W. Bockmanem, T. Wojciechowskim, K. Wienckiem, R. Kabarą. Występuje na scenach operowych: Teatr Wielki w Warszawie, Teatr Wielki w Łodzi, Opera w Krakowie, Opera Bałtycka w Gdańsku, Opera Śląska we Wrocławiu, Opera i Filharmonia Podlaska w Białymstoku, Teatr Wielki w Budapeszcie. Koncertowała w: Filharmonii Krakowskiej, NOSPR w Katowicach, Filharmonii Śląskiej w Katowicach, Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze, Filharmonii Poznańskiej, Filharmonii w Zabrzu, Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Filharmonii w Zabrzu, Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Częstochowskiej, Mazowieckim Teatrze Muzycznym w Warszawie, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, orkiestrą Sinfonią Juventus w Warszawie oraz Sinfonietta Cracovia. Występowała w Belgii, Holandii, Niemczech, USA, Danii, Kuwejcie, Italii. Uczestniczyła w wielu festiwalach krajowych i zagranicznych –  m.in. w: „Sacrum Profanum” w Krakowie, „Internazionale Orgel Woche Musica Sacra” w Norymberdze, „Festival delle Nacioni” w Citta di Castello we Włoszech, „Festiwal im. Jana Kiepury” w Krynicy, „Festiwal Viva il canto” w Cieszynie, „Festiwal Letni Operowy” w Krakowie, „Międzynarodowy Festiwal” w Mielcu, „Festiwal Muzyczny” w Łańcucie, „Międzynarodowy Festiwal im. Krystyny Jamroz” w Busku Zdroju, Festiwal „Viva! Canaletto” w Warszawie - Opera Narodowa, VI Festiwal im. Jerzego Waldorffa w Radziejowicach, Festiwal Letni w Muzeum Karola Szymanowskiego – w willi „Atma” w Zakopanem.


Adam Zdunikowski
– śpiewak (tenor), urodzony 30 maja 1966 w Warszawie. Studiował u Romana Węgrzyna w warszawskiej Akademii Muzycznej, którą ukończył w 1991. Jest laureatem wielu konkursów: w 1991 wyróżnienie na Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu, w 1992 - III nagroda na I Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie, w 1995 finalista Międzynarodowego Konkursu Wokalnego “Belvedere” w Wiedniu. W 2004 zwyciężył w VI Wielkim Turnieju Tenorów w Szczecinie. Brał udział w wielu festiwalach muzycznych: Festiwalu Mozartowskim w Zielonej Górze (1991), XXX Festiwalu Moniuszkowskim w Kudowie Zdroju (1991), X “Tygodniu Talentów” w Tarnowie (1992), XXX Międzynarodowym Festiwalu “Wratislavia Cantans” (1995), I i III Festiwalu Operowym w Bydgoszczy (1994, 1996), V Międzynarodowych Spotkaniach Muzycznych Wschód-Zachód w Zielonej Górze (1996), I i II Festiwalu Operowym w Krakowie (1997, 1998). Debiutował w 1990 na scenie kameralnej Teatru Wielkiego w Warszawie  oraz partią Clema w Małym kominiarczyku Benjamina Brittenna – na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki i Sztuki w Bejrucie (1999).  W tymże roku podjął współpracę z Warszawską Operą Kameralną, która zaowocowała udziałem w Festiwalach Mozartowskich (1990, 1991, 1996, 1998). W 1991 został solistą Teatru Wielkiego w Warszawie, od 2006 jest jednocześnie związany z Operą Krakowską. Ma w swoim dorobku role w takich operach i operetkach, jak Fidelio Beethovena, Norma Belliniego, Carmen Bizeta, Eugeniusz Oniegin Czajkowskiego, Łucja z Lammermooru i Don Pasquale Donizettiego, Faust Gounoda, Straszny dwór Stanisława Moniuszki, Don Giovanni, Uprowadzenie z Seraju, Wesele Figara  Mozarta, Opowieści Hoffmanna Offenbacha, Madame Butterfly i La rondine  Pucciniego, Cyrulik sewilski  Rossiniego, Salome Richarda Straussa, Traviata, Aida, Falstaff i Otello  Verdiego, Król Roger oraz Loteria na mężów, czyli Narzeczony nr 69  Karola Szymanowskiego, Curlew River Brittena, Iwona, księżniczka Burgunda Zygmunta Krauzego, Zabobon, czyli Krakowiacy i górale Karola Kurpińskiego, Magiczny Doremik Marty Ptaszyńskiej, Baron cygański Straussa, Diabły z Loudun Krzysztofa Pendereckiego, Cesarz Atlantydy Viktora Ullmanna. Począwszy od 1992 współpracuje regularnie z teatrami operowymi w Bydgoszczy, Bytomiu, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku i Szczecinie. W 1996 nawiązał współpracę z hamburską Staatsoper, śpiewając partię Ferranda w Cosí fan tutte Mozarta. Z zespołem tym odbył tournée po Japonii (1996). W sezonie artystycznym 1998/1999 współpracował z Teatrem Narodowym w Pradze, gdzie występował w przedstawieniach Cyrulika sewilskiego i Czarodziejskiego fletu Mozarta. Ma również bogaty repertuar oratoryjno-kantatowy (około 30 tytułów), z którym występował m.in. w filharmoniach: Białostockiej, Koszalińskiej, Olsztyńskiej, Opolskiej, Rzeszowskiej, Szczecińskiej, Wrocławskiej, Zielonogórskiej, oraz poza granicami kraju. Śpiewał pod batutami takich artystów, jak Jerzy Semkow, Jan Krenz, Stanisław Skrowaczewski, Nello Santi, Jiří Bělohlávek, Jonas Kovacs, Kazimierz Kord, Antoni Wit, Gabriel Chmura, Jerzy Maksymiuk, Noam Sheriff, Krzysztof Penderecki.



BILETY: 45 i 50 zł
Sprzedaż: kasa biletowa Filharmonii Koszalińskiej w godz. 11.00-15.00

Sponsorzy:

            sponsor-firmus  

© 2017 Filharmonia Koszalińska im. Stanisława Moniuszki w Koszalinie

Wykonanie: WEBSERWIS