Filharmonia-logo
Tytuł artykułu

Koncert symfoniczny

Opis koncertu

Ozdobnik - nuty

Zdjecie strona_foto3.jpg

Godzina koncertu12.06.2015 r., godz. 18:30

Miejsce koncertuKoszalin, Filharmonia Koszalińska

Opis rozszerzony:

Massimiliano Caldi dyrygent
Iwona Hossa sopran
Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej

Wolfgang Amadeusz Mozart Uwertura do opery „Wesele Figara”
Hector Berlioz Uwertura „Karnawał Rzymski”
Charles Gounod Aria „Je veux vivre” z „Romeo i Julii”
Charles Gounod Aria „Jewel Song” z „Fausta”
Giacomo Puccini Aria „Mi chiamano Mimì” z „Cyganerii”
Camille Saint-Saëns „Baccanale” z „Samson i Dalila”
Gustave Charpentier Aria „De puis le jour” z „Louise”
Giuseppe Verdi Uwertura do opery „Nabucco”
Gioacchino Rossini Uwertura Il signor Bruschino


Massimiliano Caldi
– Główny Dyrygent i Konsultant Artystyczny Filharmonii Koszalińskiej im. St. Moniuszki w Koszalinie, Główny Dyrygent Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. F. Chopina w Gdańsku. Zwycięzca VI-go Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów im. G. Fitelberga. Artysta charakteryzuje się bogatym doświadczeniem w muzyce symfonicznej, operowej, operetkowej i baletowej, oraz jasnym, płynnym stylem dyrygenckim. Szczególną uwagę zwraca na muzykę współczesną i na XIX-wieczne opery, które wyszły już z repertuaru. Wyróżnia się doskonałym przygotowaniem zawodowym przekazanym mu przez jego nauczycieli: Galliniego, Bellugiego, Renzettiego, Gattiego, Musina, Chunga i Temirkanova. Jest lubiany przez orkiestry zarówno za swoją konsekwencję w interpretacji, gust muzyczny, jak i ludzkie cechy. Po zakończeniu dziesięcioletniej działalności w roli pierwszego dyrygenta Orkiestry Kameralnej Milano Classica, w kwietniu 2012 roku mianowany został Głównym Dyrygentem Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. F. Chopina w Gdańsku – gdzie funkcję tę będzie pełnił aż do całego sezonu 2016/17. Od 2006 do 2014 był Głównym Dyrygentem Śląskiej Orkiestry Kameralnej, w latach 2006/2010  jej kierownikiem artystycznym. W 2014 powołany został na stanowisko Dyrygenta i Konsultanta Artystycznego Filharmonii Koszalińskiej – począwszy od sezonu 2014/15. Jest laureatem pierwszej nagrody Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów im. G. Fitelberga  w Katowicach w roku 1999. Mediolańczyk, bardzo związanym ze swoim miastem. Dzięki jego bogatej ofercie wydarzeń muzycznych, a zwłaszcza możliwości uczestniczenia od dziecka w wydarzeniach w Teatro alla Scala i w Konserwatorium, mógł rozwinąć swoją pasję do muzyki – szczególnie opery. Po studiach z  fortepianu i kompozycji w Civica Scuola di Musica di Milano podjął decyzję o poświęceniu się karierze dyrygenckiej. W  Mediolanie współpracuje z różnymi instytucjami – takimi jak Accademia Teatro alla Scala, I Virtuosi del Teatro alla Scala oraz orkiestra Fundacji I Pomeriggi Musicali di Milano. We Włoszech współpracowal z Maggio Musicale Fiorentino, Teatro Comunale di Bologna, Teatro Regio di Torino, Teatro Massimo di Palermo, Fundacją Arena di Verona. Dyrygował w Sali Verdiego w Conservatorio di Milano, w Auditorium del Lingotto di Torino, w Teatro Carlo Felice di Genova, w Teatro Filarmonico di Verona, w Auditorium Paganini di Parma, Teatro Verdi di Busseto, występował na podium głównych orkiestr włoskich. W Europie dyrygował w Konzerthaus we Wiedniu, Brucknerhaus w Linzu, Beethoven Halle w Bonn, Jarhunderthalle Hoechst w Frankfurcie, Accademia Fran Liszt w Budapeszcie, Rudolfinum w Pradze, Festspielhaus w Baden-Baden, Rosengarten w Mannheim oraz w St Petersburgu, Moskwie, Amsterdamie, Monachium, Szeged, Biel, Murten – i w regionie hiszpańskim Extremadura. W Polsce prowadzi regularnie koncerty w głównych Filharmoniach oraz w ramach najbardziej znanych polskich festiwali, kieruje produkcjami operowymi w największych teatrach operowych. Koncertował z Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia oraz Orkiestrą „Sinfonia Iuventus” w sali Filharmonii Narodowej w Warszawie. Prowadził także krakowską Orkiestrę Akademii Beethovenowskiej, Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestrę Filharmonii Krakowskiej, Orkiestrę Filharmonii Szczecińskiej i Orkiestrę Filharmonii Rzeszowskiej. W Izraelu dyrygował Israel Sinfonietta Beer Sheva, w Brazylii Orkiestrą Symfoniczną Santo André  – oraz Chilijską Orkiestrą Symfoniczną w Chile. Od 1991 prowadził m.in. dzieła sceniczne – takie jak: Orfeusz i Eurydyka Glucka, Cyganeria Pucciniego, Salome Straussa, Rigoletto, Traviata, Trubadur oraz Nabucco Verdiego, Cosi fan tutte, Don Giovanni i Wesele Figara Mozarta, Cavalleria Rusticana Mascagniego, Cyrulik sewilski Rossiniego, Norma Belliniego, Due timidi i La notte di un nevrastenico Nino Roty, La serva padrone Pergolesiego.

Iwona Hossa
jest zaliczana do czołowych sopranistek swojego pokolenia. Jej kunszt wokalny podziwiano w wielu miejscach na świecie, gdzie zawsze oczarowywała publiczność i zdobywała uznanie krytyki. Absolwentka Wydziału Wokalno – Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, którą ukończyła z wyróżnieniem w klasie prof. Ewy Wdowickiej (1998). Artystka zadebiutowała partią Violetty w Traviacie G. Verdiego w Teatrze Wielkim w Poznaniu, w tym samym roku zostając solistką tej sceny. Jako solistka związana jest również z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, gdzie także debiutowała jako Violetta. Współpracuje z wieloma teatrami operowymi w Polsce i za granicą. Iwona Hossa jest laureatką Grand Prix i Złotego Medalu na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Marii Callas w Atenach, III nagrody oraz specjalnej Nagrody Mozartowskiej na 6. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Ady Sari w Nowym Sączu, Konkursu Finalistów Międzynarodowych Konkursów Wokalnych „Orfeo” w Hanowerze. Zdobyła także Bursztynowy Pierścień za rolę Konstancji w Uprowadzeniu z Seraju W. A. Mozarta, Medal Młodej Sztuki za osiągnięcia na scenach operowych, Nagrodę im. Andrzeja Hiolskiego za rolę Hanny w Strasznym Dworze S. Moniuszki (TW – ON). W 1995 otrzymała stypendium Ministra Kultury i Sztuki, a w 1998 Stypendium dla Młodych Twórców Poznańskiego Środowiska Artystycznego, przyznawane przez Kapitułę Nagrody Artystycznej miasta Poznania. Występowała pod batutą takich dyrygentów, jak David Lloyd-Jones, David Agler, Maurizio Benini, Gabriel Chmura, Charles Dutoit, Kazimierz Kord, Jan Krenz, Jacek Kaspszyk, Jerzy Maksymiuk, John Neschling, Grzegorz Nowak, Krzysztof Penderecki, Stanisław Skrowaczewski, Antoni Wit. Brała także udział w prestiżowych festiwalach, m. in. w Międzynarodowym Festiwalu „Wratislavia Cantans”, Festiwalu Operowym w Bydgoszczy, Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”,Festiwalu Sacrum Profanum, festiwalu operowym w Carcassonne we Francji, Wexford Opera Festival w Irlandii, Festiwalu Rossiniego w Pesaro we Włoszech. W repertuarze Artystki znajduje się kilkadziesiąt partii operowych (m.in. W. A. Mozarta: Konstancja w Uprowadzeniu z Seraju, Donna Anna w Don Giovannim, Fiordiligi w Cosi fan tutte, St. Moniuszki: Hanna w Strasznym dworze, Zuzia w Verbum nobile, G. Rossiniego: Rozyna w Cyruliku sewilskim, G. Verdiego: Violetta w Traviacie, Gilda Rigoletto, Giulietta w Um Giorno di regno, G. Donizettiego: Norina w Don Pasquale i partia tytułowa w Łucji z Lammermoor, G. Puccini: Liu w Turandot), a także operetkowych oraz oratoryjno – kantatowych, a obejmuje on muzykę od doby baroku (Bach, Handel, Vivaldi) do współczesności (Penderecki, Kilar, Górecki). Posiada także bogaty repertuar pieśni. Dokonała wielu prawykonań utworów polskiej muzyki współczesnej, m.in. Wojciecha Kilara, Jerzego Maksymiuka, Marka Jasińskiego i Pawła Serafińskiego. Na swoim koncie ma liczne nagrania płytowe, m. in. Stabat Mater i Litania do Marii Panny K. Szymanowskiego (nominowana do nagrody Grammy 2009), wzięła także udział w nakręconym przez BBC Holocaust. A Music Memorial Film from Auschwitz, który został uhonorowany Międzynarodową Nagrodą Emmy 2005 w kategorii „najlepszy program poświęcony sztuce”. W ubiegłym roku dokonała kolejnych nagrań CD z muzyką Krzysztofa Pendereckiego (Siedem Bram Jerozolimy i Lieder der Vergaenglichkeit), oraz DVD z Passio et Mors Domini Nostri secundum Lucam K. Pendereckiego w reżyserii Grzegorza Jarzyny.


BILETY: 25, 30, 35 zł
Sprzedaż: kasa biletowa Filharmonii Koszalińskiej.
Kasa otwarta od poniedziałku do piątku w godz godz. 11.00-15.00 oraz na godzinę przed rozpoczęciem koncertu.

Sponsorzy:

            sponsor-firmus  

© 2017 Filharmonia Koszalińska im. Stanisława Moniuszki w Koszalinie

Wykonanie: WEBSERWIS