Filharmonia-logo
Tytuł artykułu

Z batutą i humorem

Opis koncertu

Ozdobnik - nuty

Zdjecie 08.01.152.jpg

Godzina koncertu13.11.2015 r., godz. 16:00

Miejsce koncertuPolanów, Hala Widowiskowo-Sportowa

Opis rozszerzony:

Z batutą i humorem
Maciej Niesiołowski dyrygent
Anita Maszczyk sopran
Michał Musioł tenor
Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej

Maciej Niesiołowski
Urodził się na Górnym Śląsku (Rodzina pochodzi z Małopolski). Ukończył Średnią Szkołę Muzyczną w Bytomiu. W Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie studiował wiolonczelę (u Arnolda Rezlera) i dyrygenturę (u Bohdana Wodiczki). Jest także absolwentem warszawskiej Szkoły Główniej Handlowej, dawniej Szkoły Głównej Planowania i Statystyki (Studium Obrotu Dziełami Sztuki Profesjonalnej na Wydziale Handlu Zagranicznego). Jako wiolonczelista grał w Orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie, zespole kameralnym "Con moto ma cantabile" i w Kwartecie Wilanowskim. Jako dyrygent zaczął pracować w 1974 roku. Kierował orkiestrami w Warszawskiej Operze Kameralnej, w Teatrze Wielkim w Warszawie, orkiestrą warszawskiej Akademii Muzycznej, był dyrektorem artystycznym Teatru Muzycznego w Łodzi. Popularność zyskał dzięki cyklowi muzycznych programów telewizyjnych "Z batutą i humorem", za które otrzymał Nagrodę Radiokomitetu w 1989 roku oraz Nagrodę Publiczności Wiktor w 1990 roku.

Anita Maszczyk
Naukę rozpoczęła w PSM I st. im. Chopina w Będzinie w klasie fortepianu, a następnie kontynuowała ją w PSM II st. im. M. Karłowicza w Katowicach w klasie śpiewu solowego. Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, Wydziału Wokalno-Aktorskiego, w klasie śpiewu solowego Haliny Skubis. Kunszt wokalny doskonaliła także pod opieką wspaniałej polskiej śpiewaczki Jadwigi Romańskiej. Na zawodowej scenie muzycznej debiutowała partią Adeli w „Zemście nietoperza" Johanna Straussa w Operze Śląskiej w Bytomiu, będąc studentką roku dyplomowego. Partię tę śpiewała gościnnie także w Operze Krakowskiej, Operze Nova w Bydgoszczy, Teatrze Muzycznym w Lublinie oraz na rodzimej scenie Gliwickiego Teatru Muzycznego, którego jest solistką. W Operze Krakowskiej można ją także oglądać jako Krysię w „Ptaszniku z Tyrolu" Karla Zellera, a w Teatrze Muzycznym w Lublinie jako Frasquitę w „Carmen" Bizeta. Z jej licznych ról w Gliwickim Teatrze Muzycznym należy przede wszystkim wymienić: Rosinę w „Cyruliku sewilskim" Rossiniego, Frasquitę w „Carmen" Bizeta, Franzi w „Wiedeńskiej krwi" Straussa, Stasi w „Księżniczce czardasza" i Maricę w „Hrabinie Maricy" Kálmána, Mi w „Krainie uśmiechu i  Hannę Glawari w „Wesołej wdówce" Lehára, Bessie w „Kwiecie Hawaii" Abrahama i Eurydykę w „Orfeuszu w piekle" Offenbacha. Zagrała również Irenę Molloy w „Hello, Dolly!" Hermana, Laurey w polskiej prapremierze musicalu „Oklahoma!" Rodgersa, Maggie w farsie „Dajcie mi tenora!" Ludwiga i Adelinę Patti w dramacie muzycznym „Anna Karenina" z muzyką Andrzeja Zaryckiego. Śpiewa także w spektaklu baletowym „Chodnik 05" w reżyserii Janusz Stańka. Śpiewała w spektaklach „Wiedeń moich marzeń" i „Europa moich marzeń" Krzysztofa Piotrowskiego, „Z batutą i humorem" i „Batuta, frak i elegancja" Macieja Niesiołowskiego, a także u boku Ireny Santor w „Wielkiej gali przebojów." Pod egidą GTM wzięła udział w prawykonaniu „Missa festiva " I. Reimanna oraz oratorium „Gość oczekiwany" bielskiego kompozytora J. Kohuta wg dramatu Zofii Kossak-Szczuckiej. W roku 2000 wystąpiła w projekcie „Carmina 2000", wykonując partię sopranową w „Carminie burana" Orffa (Orkiestrze Filharmonii Opolskiej towarzyszył dwustuosobowy międzynarodowy chór). W latach 2001-2002 wraz z Filharmonią Sudecką w Wałbrzychu brała udział w koncertach oratoryjnych w Paryżu („Mesjasz" J.F. Haendla, „Requiem"  W.A. Mozarta, IX symfonia L. van Beethovena). Brała udział w licznych festiwalach muzycznych, takich jak im. J. Kiepury w Krynicy, im. K. Jamroz w Busku Zdroju, Muzyki Organowej w Kluczborku i Lublinie, Muzyka i Architektura w Toruniu, Opera Viva w Krakowie, Dni Muzyki Organowej w Gliwicach, Muzyki Wiedeńskiej w Jeleniej Górze. W marcu 2008 wzięła udział w projekcie Stowarzyszenia Miłośników Muzyki Chrześcijańskiej Gospel, który zaowocował nagraniem płyty i koncertem multimedialnym „Pamięci Jana Pawła II", transmitowanym jednocześnie z Wilna i Gdańska przez Program II TVP. Dla polonijnej publiczności śpiewała w Londynie (2007, 2008) i w Chicago (2011). Współpracuje z wieloma polskimi filharmoniami i orkiestrami kameralnymi, najczęściej z Sinfoniettą Bydgoską pod batutą Macieja Niesiołowskiego. Współpraca ta zaowocowała nagraniem płyty „Intermezzo".

Michał Musioł
W 2001 r. ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, pod kierunkiem prof. Jana Ballarina. W tym samym roku zadebiutował w partii Hrabiego Zedlau w „Wiedeńskiej krwi” J. Straussa na deskach Gliwickiego Teatru Muzycznego, z którym do dziś jest związany, występując we wszystkich realizacjach. Kreuje tu takie role, jak: Kerczak w „Tarzanie”, Pappacoda w „Nocy w Wenecji”, Konstanty Lewin w „Annie Kareninie”, Prezes Karol w „Wakacjach Don Żuana”, Eisenstein w „Zemście nietoperza”, Król w „Małym Księciu” czy Hrabia Daniło w „Wesołej wdówce”. Jest częstym gościem festiwali muzycznych, m.in. Europejskiego Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy, Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego „Viva il canto” w Cieszynie czy Wielokulturowego Festiwalu „Galicja” we Lwowie. Koncertuje z najznakomitszymi polskimi solistami i dyrygentami, na stałe współpracując z Grażyną Brodzińską, Anitą Maszczyk i Maciejem Niesiołowskim, a także z orkiestrą Sinfonietta Bydgoska. W roku 2011, na zaproszenie Paderewski Symphony Orchestra, występował na deskach Copernicus Center w Chicago. W swoim repertuarze posiada główne partie tenorowe z najsłynniejszych operetek i musicali. Jest laureatem Nagrody Artystycznej Dyrektora GTM za sezon 2004/2005, a w latach 2005 i 2006 był zdobywcą pierwszego miejsca na Turnieju Tenorów w Kielcach. Za rolę Tateh w musicalu „Ragtime” w reż. Marii Sartovej otrzymał „Indywidualną nagrodę aktorską Prezydenta Miasta Gdynia" na II Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Muzycznych.

Polanów, Hala Widowiskowo-Sportowa, ul. Gradowe Wzgórze




Działalność Filharmonii Koszalińskiej jest współfinansowana
ze środków Województwa Zachodniopomorskiego

Sponsorzy:

       sponsor-toyota   sponsor-elfa  

© 2019 Filharmonia Koszalińska im. Stanisława Moniuszki w Koszalinie

Wykonanie: WEBSERWIS